Wednesday, March 21, 2012

Berapa jam saja lagi.


Kalau ikutkan hari ni dlm pukul 01.05 a.m ialah bertarikh 21 March 2012.
Aku hanya tunggu untuk jam 08.30 utk bangun semula.

Keputusan S.P.M keluar. . .

Aku tak pernah berhenti berfikir selama 3bulan pasal result.mmg aku asyik pk result aku teruk teruk teruk! ape ape je laa...

Senyum sikit :)
aku nk mengimbas kembali dialog2 yg masih terngiang2 dlm kple hotak aku nieh yg semuanya berkaitan dgn result SPM.hm!

Dialog 1
Di Secret Recipe,tmpat aku bkerja.

Aku : Abg Ajib! kalau result sy terok abgajiiiibb... sy xnk dtg kje hari tu jgk! xde2!!xnak!

Abg Ajib(assistant manager) : Haa...berani la kau..buat la mcm tuh.aku dtg rumah ko.mcm xtahu plk rumah dia kat mana.

Akim : Haha a'ah mcm org xtahu rumah dia kat mna.dtg amek je abg ajib!

Aku,Abg Ajib,Akim : Hahahahahahahaha!! 
-,-

Dialog 2
Dalam kereta lepas balik dr kerja.

Umi : Result SPM nk kua dah man.

Aku : Hmmm!! >.< ntah lah umi...sorry tau kalau tak dapat yg terbaik.

Umi : Kalau usaha tuh msti dpat pnya...

Aku : Entah lah... Iman rasa kalau result Iman teruk jgk,sia2 je lah usaha Iman...

Dialog 3
Dalam bilik.

Ammar(adik aku) : Man..result minggu dpn man.

Aku : Huhh...cuak dooo.... kakak rse result kakak terok ohh...aku dah lah bnyk dosa.

Ammar : Baru nk sedar ke

Aku : Dah lama dah sbnrnya..hehe..cuma sukar utk diubah,xtahulah kenapa -.-

Dialog 4
Di ruang tamu+ruang makan.
Aku : Haishh...result result ~ Umi! smalam Iman mmpi Iman dpat 8A1Gagal ! sainsukan gagal ! dah tiga kali dah Iman mmpi sensukan Iman gagal! takot oh umi.. yg 8A tuh nnt mst jd B..... semua!

Umi : Haish.. takkan lah mcm tuh..boleh kott..insyaAllah...

Aku : Kalau usaha..tp tak dpat ape yg kite nk,nk buat mcm mne... jgn la pk negative je kat Iman.. mgkin Tuhan bg rezeki kan lain?? kite tak tahu....

Ammar : Hehh... rezeki kat lain.... ~

Aku : Ape!? betol lah..hm... tp xtahu lah kan.aku ni bnyk dosa~

Ayah tngh nk mkn nasi di ruang makan.
Ayah aku ni mmg jarang berborak dgn kami adikberadik.aku pon xtahu knp.mgkin beliau tdk ada bakat utk mnjadi pendengar yg setia.kalau cerita pon lepas tuh beliau akn buat muka kosong. -,- .

Tapi aku tetap jugak nk bercerita dgn dia,sikit pon jd lah.sekurang2nya dia rasa yg dia masih diperlukan lagi dan dihargai :))

Aku : Ayah! smalam Iman mmpi Iman dapaattt... 8A 1Gagal ohh! sensukan gagal ! Iman rasa yg A tuh sume akn jd lain. percayalah. 

Ayah : (diam.... ~ smbil senyum sinis dan terus smbung makan. ; sokay...bg respon senyum pon dh memuaskan bg aku,kalau tak lagi teruk dia akn buat taktahuuu je)

Aku : Em... sorry la...kalau Iman dapat keputusan yg xterbaik lagi SPM nieh....

Umi,Ammar,Ayah..diamm~ dan terus buat kerja mereka.mgkin mereka malas dah nk dnga cerita aku kot.hehh

Dialog 5
Dalam kreta nk hantar aku prgi kerja bersama adik2.

Umi : Result man...

Aku : Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrggghhh!!! (menjerit kuat2 dlm krte)

Umi : Hehee... emh,jgn lah mengecewakan lg kali ni maaannn....

Aku : Yelaa.... Iman pon taktahu... Iman usaha usaha jugak...tp kalau Tuhan xnk bagi nk buat mcm mne...umi ngn ayah pon tngk sendiri kan iman usaha,belajar ape sume...

Umi : Yela..umi nmpak...

Aku : (terus ptong)...bukan nk mnunjuk ke ape,tp sekurang2nya umi ngn ayah tahu and nmpak la usaha Iman...nmpk yg Iman ni nk berjaya gak.dah lah upsr pmr Iman dah hanco dah.xkn kali ni Iman nk gagal pulak.tp kalau Tuhan tuh dah mmg xnk bg nk buat mcm mne...

Umi : Yelah.insyaAllah lah boleh.amiiin...


Dialog 6
Dalam kereta lg blek kerja.
Aku : Ummmmmiiiii !!! esok result Umiiii!!!! please please please!!! please say any word Umiiii!!!ha ha ha.

Umi : Hee..(senyum)

Aku : Umi jgn letak harapan tinggi sngt kat Iman umi...pls la... Iman takot kalau xdpt ape yg Umi nk.keputusan Iman bkn utk Iman semata2,sbnrnya utk family jgk.

Umi : Eh..kenapa pulak.keputusan kamu..kamu lah

Aku : Yelaa... nnt kang semua org nk tahu.kalau teruk nnt cakap mne nk letak muka mne nk letak muka...huhuuu.... dah lah.esk nk off phone.bia SR xdpt kol soh dtg kje,kzen2 xpdt kol,,semua nk tahu,tak payah.

Maka konklusinya sekarang,result dah ada,cuma aku je xnmpak.dan aku rsa result aku teruk.
Aku xphm knp mmber2 aku sngt yakin yg aku akn dpt kputusan cemerlang.jawapan aku senang,
 
" Alaa...ko nmpk markah aku tinggi bole la..sume dpt soklan bocor.tinggal pulun je.SPM sbnar??ade nk dpt soklan bocor bulat2??"
"Tak kan pnya..xmgkin...aku ni bnyk dosa"

itu je jwapan aku setakat ni aku bg.

Nak ckp pasal dosa,aku mmg bnyk dosa kot.aku takot kalau Allah xnk layan doa aku bnyk2 :(
aku bkn tak pernah nk menginsafi diri...tp kdg2 terlanjur jgk perbuatan aku.kadang2 sedar akan kesalahan diri,insaf.tp nnt buat balik.kan bnyk dosa tuh?
 
 Aku bkn xyakin dgn ape yg Tuhan akn bg.. tp kalau result aku teruk,mgkin itu balasan kot.atau pun mgkin itu je yg mmpu aku dapat atas apa yg telah aku usahakan.tp sekurang2nya aku ready utk hadap result aku yg teruk tuh.

Makanya makanya makanya . . . !!
Gue mauk bikin konklusi disini ya,makanya..keputusan SPM gue itu bakal hancurinn...gue yakin itu lohh...makanyaaaaaa..... ~ 

Last.
Aku harap dgn ape pon keputusan,aku dapat tabahkan hati aku.dan aku mohon supaya Allah juga dpat tabahkan hati kedua ibubapa aku jika aku dpat keputusan yg tidak memberangsangkan jiwa mereka.
Amiiiinn....

No comments: