Wednesday, August 6, 2014

Goodbye Papa ..



" Kalau kamu kikis sikit malas kamu tu, kamu mesti boleh"
- Sir Mahendran, 2011.

Well said.

Kata-kata sir kpd kami yg masih lg terngiang2 dlm kepala aku sampai sekarang.

Ye. Sekarang.

Dah masuk Uni pun kalau rasa dah malas nk study, give up sikit, kata2 beliau ni yg jd pendorong aku. Aku tak pernah lupa langsung. Ia begitu terkesan pada aku dgn sekali lafaz je drpd mulut sir masa dlm kelas masa tu. (walaupun xde la cgpa gempak mana kan) tapi sekurang2nya ada kata2 semangat drpd terus give up malas study.

Aku terkejut. Sedih. Tapi dlm masa yg sama xboleh nk buat apa. SIR MAHEN kot yg 'dah xde'.. ckgu kesayangan setiap pelajar Sains Sukan. Satu2nya guru sukan yg beribawa, semangat kental, lg sporting, kelakar dan ceria. 

Sir, kami pelajar2 Sains Sukan batch 2010/2011 (Waja 3) , berasa seronok dan gembira bilamana sir cakap batch kami plg menyerlah setakat ini. Batch yg sngt mmbanggakan sir. Batch yg plg sir sayang. See? sir. Kami dah buktikan pun yg dlm 'main-main' kami, kami boleh buat, kami boleh lakukan, kami boleh banggakan nama dan sbjek yg sir ajar :) Kami sayang sir dan kami nk tunjukkan yg kami mghargai setiap penat lelah sir ajar kami.




Terima kasih, sir. Terima kasih atas ilmu yg telah diberi. Jasa anda amat kami kenang.

We will miss you, sir. We will miss you .. :( Thank you, sir. THANK YOU. SMKSKI sudah kehilangan seorang ckgu yg sngt hebat. You are in our memories..

" Majulah sukan untuk negara! "
 kini tiada lg didengari dr bibir Sir Mahen. Goodbye sir..

No comments: